124.416.599€ ὁ Ἀπολογισμός Δαπανῶν γιά τήν Φιλανθρωπική Διακονία τῆς Ἐκκλησίας

124.416.599€ ὁ Ἀπολογισμός Δαπανῶν γιά τήν Φιλανθρωπική Διακονία τῆς Ἐκκλησίας

  Συνῆλθε σήμερα, Τρίτη 10 Ὀκτωβρίου 2017, στή δεύτερη Συνεδρία Της γιά τόν μῆνα Ὀκτώβριο,...

«Φροντιστήριον προετοιμασίας κατηχουμένων».

«Φροντιστήριον προετοιμασίας κατηχουμένων».

       «Μέγα τό προκείμενον Βάπτισμα, αἰχμαλώτοις λύτρον, ἁμαρτημάτων...

Ἱεραρχία: «Τὸ φῦλο δὲν εἶναι ἐπιλέξιμο, ἀλλὰ ὡς δῶρο ἀποτελεῖ θεῖο χάρισμα στὸν ἂνθρωπο».

Ἱεραρχία: «Τὸ φῦλο δὲν εἶναι ἐπιλέξιμο, ἀλλὰ ὡς δῶρο ἀποτελεῖ θεῖο χάρισμα στὸν ἂνθρωπο».

         Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος παρακολουθεῖ μὲ...

«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ»

    Ἀ­γα­πη­τοὶ πα­τέ­ρες καὶ ἀ­δελ­φοί, Στό πλαίσιον τῆς ποιμαντικῆς μας εὐθύνης διά...

Τί εἶναι τὸ Κατηχητικὸ Σχολεῖο καὶ ποιὰ ἡ προσφορὰ του σήμερα;

         Ἡ Ἱ­ε­ρά Σύ­νο­δος τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας τῆς Ἑλ­λά­δος ὥ­ρι­σε ὡς...

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΣΕΠΗΣ 2018

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΣΕΠΗΣ 2018

Στά ἱστορικά παρεκκλήσια τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας εἶναι ἀφιερωμένο τό ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ τσέπης τοῦ...

«Tρίτο ἔτος Λειτουργίας Σχολῆς Βυζαντινῆς καὶ  Παραδοσιακῆς Μουσικῆς».

«Tρίτο ἔτος Λειτουργίας Σχολῆς Βυζαντινῆς καὶ Παραδοσιακῆς Μουσικῆς».

ΔΕΛΤΙΟΝ  ΤΥΠΟΥ         Στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Κηφισίας, Ἀμαρουσίου καὶ...

ΛΥΡΕΙΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΧΩΡΙΟ

ΛΥΡΕΙΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΧΩΡΙΟ

     Εἶναι ἕνας παιδικὸς χῶρος πού σκοπὸ ἔχει τὴ δωρεὰν φροντίδα, ἀνατροφή,...

  • ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ

    ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ

    Δευτέρα, 16 Οκτωβρίου 2017 19:07
  • 124.416.599€ ὁ Ἀπολογισμός Δαπανῶν γιά τήν Φιλανθρωπική Διακονία τῆς Ἐκκλησίας

    124.416.599€ ὁ Ἀπολογισμός Δαπανῶν γιά τήν Φιλανθρωπική Διακονία τῆς Ἐκκλησίας

    Τρίτη, 10 Οκτωβρίου 2017 16:17
  • «Φροντιστήριον προετοιμασίας κατηχουμένων».

    «Φροντιστήριον προετοιμασίας κατηχουμένων».

    Παρασκευή, 06 Οκτωβρίου 2017 13:21
  • Ἱεραρχία: «Τὸ φῦλο δὲν εἶναι ἐπιλέξιμο, ἀλλὰ ὡς δῶρο ἀποτελεῖ θεῖο χάρισμα στὸν ἂνθρωπο».

    Ἱεραρχία: «Τὸ φῦλο δὲν εἶναι ἐπιλέξιμο, ἀλλὰ ὡς δῶρο ἀποτελεῖ θεῖο χάρισμα στὸν ἂνθρωπο».

    Παρασκευή, 06 Οκτωβρίου 2017 13:07
  • «ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ»

    Πέμπτη, 05 Οκτωβρίου 2017 11:37
  • Τί εἶναι τὸ Κατηχητικὸ Σχολεῖο καὶ ποιὰ ἡ προσφορὰ του σήμερα;

    Πέμπτη, 28 Σεπτεμβρίου 2017 17:00
  • Τὰ Θρησκευτικὰ στὴν Εὐρώπη

    Τὰ Θρησκευτικὰ στὴν Εὐρώπη

    Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2017 14:57
  • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΣΕΠΗΣ 2018

    ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΣΕΠΗΣ 2018

    Πέμπτη, 07 Σεπτεμβρίου 2017 14:17
  • «Tρίτο ἔτος Λειτουργίας Σχολῆς Βυζαντινῆς καὶ  Παραδοσιακῆς Μουσικῆς».

    «Tρίτο ἔτος Λειτουργίας Σχολῆς Βυζαντινῆς καὶ Παραδοσιακῆς Μουσικῆς».

    Παρασκευή, 01 Σεπτεμβρίου 2017 17:16
  • ΛΥΡΕΙΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΧΩΡΙΟ

    ΛΥΡΕΙΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΧΩΡΙΟ

    Δευτέρα, 17 Ιουλίου 2017 11:57

Τρίτη 17 Οκτωβρίου

Ωσηέ προφήτου, Ανδρέου του εν Κρίσει, Ιλαρίας μάρτυρος

diahoristiko2

ploigisi h3
bottom_neo.jpg

youtube

diahoristiko2

 

 

                                                                                   Τοῦ Ματθαίου Τσιμιτάκη 

thriskeutika      Ἡ συζήτηση γιὰ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν δὲν ἀπασχολεῖ μόνο τὴν Ἑλλάδα, ἀλλὰ ὅλη τὴν Εὐρώπη. Οἱ ἀπαντήσεις ποὺ ἔχουν δοθεῖ ἕως σήμερα ποικίλλουν πολὺ πέραν τῆς διάκρισης ἀνάμεσα στὴ θρησκειολογικὴ καὶ τὴν κατηχητικὴ θέση ποὺ πόλωσαν τὴ συζήτηση στὴ χώρα μας.

Ὅπως προκύπτει ἀπὸ τὰ στοιχεῖα τοῦ Ἰνστιτούτου Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς καὶ τὴ χαρτογράφηση τοῦ μαθήματος σὲ 29 χῶρες, ποὺ ἔκανε γιὰ λογαριασμό του ἡ θεολόγος ἐκπαιδευτικὸς κ. Ὄλγα Γριζοπούλου, δὲν ὑπάρχει ἑνιαία γραμμὴ γύρω ἀπὸ τὸ θέμα, ἀκόμα καὶ σὲ κοινωνίες οἱ ὁποῖες προσομοιάζουν στὴν ἑλληνική, ὅπως ἡ ἰρλανδικὴ ἢ ἡ ἰταλική. Σὲ 22 ἀπὸ τὶς 29 εὐρωπαϊκὲς χῶρες τὸ μάθημα διδάσκεται μὲ ὁμολογιακὸ (κατηχητικὸ) τρόπο, ἐνῶ μόνον σὲ 7 προτιμᾶται ὁ θρησκειολογικὸς καὶ συγκεκριμένα στὶς: Ἀγγλία, Δανία, Ἐσθονία, Οὐαλλία, Σκωτία, Σλοβενία καὶ Σουηδία.

Τὸ ὁμολογιακὸ μάθημα ἀπευθύνεται καταρχὴν σὲ μέλη τῆς θρησκευτικῆς κοινότητας μὲ σκοπὸ νὰ τοὺς διδάξει τὴν ἀλήθεια τοῦ δόγματος, ὅπως ἡ ἴδια τὸ ἀντιλαμβάνεται, ἐνῶ τὸ θρησκειολογικὸ ἀποτελεῖ οὐδετερόθρησκη ἐπιστημονικὴ προσέγγιση.

Σὲ 14 ἀπὸ τὶς 22 ἐκεῖνες χῶρες ποὺ διδάσκουν τὰ θρησκευτικὰ μὲ ὁμολογιακὸ τρόπο, τὸ δικαίωμα δὲν περιορίζεται σὲ μία θρησκεία, ἀλλὰ παρέχεται σὲ ὅλες τὶς ἐπίσημα ἀναγνωρισμένες θρησκευτικὲς κοινότητες, προκειμένου νὰ διασφαλίζεται ἡ ἰσονομία μεταξύ των πολιτῶν, ὁ σεβασμὸς τῶν ἀτομικῶν τους ἐλευθεριῶν καὶ ἡ οὐδετεροθρησκεία τοῦ κράτους.

Ἔτσι, στὴ Γερμανία τὸ δικαίωμα ἐκχωρεῖται σὲ 5 θρησκευτικὲς κοινότητες, ἐνῶ στὸ γερμανικὸ σχολεῖο μπορεῖ ἀκόμα καὶ νὰ συνυπάρχουν στὸν ἴδιο χῶρο μαθήματα διαφορετικῶν θρησκειῶν. Στὴν Αὐστρία, ἡ ὁποία διαθέτει 13 ὁμολογιακὰ μαθήματα θρησκευτικῶν, οἱ θρησκευτικὲς κοινότητες συνεργάζονται γιὰ τὴ συγγραφὴ τῶν βιβλίων τους μὲ τὸ κράτος, ἀποφεύγοντας τὴν κατήχηση - μὴ θέτοντας ὡς ἐπιδιωκόμενο ἀποτέλεσμα τοῦ μαθήματος τὴν ἐνστάλαξη μιᾶς συγκεκριμένης πίστης στοὺς μαθητὲς (κατήχηση). Στὶς χῶρες αὐτὲς δίνεται ἡ δυνατότητα νὰ γίνεται τὸ μάθημα προαιρετικὰ ἢ τῆς παροχῆς ἐναλλακτικοῦ μαθήματος.

Οἱ ὀκτὼ χῶρες ποὺ προσφέρουν ἀποκλειστικὸ ὁμολογιακὸ μάθημα διαθέτουν ἐπίσημη θρησκεία. Αὐτὲς εἶναι ἡ Ἰρλανδία, ἡ Β. Ἰρλανδία, ἡ Ἰταλία, τὸ Λουξεμβοῦργο, ἡ Μάλτα, ἡ Βουλγαρία, ἡ Ἑλλάδα καὶ ἡ Κύπρος. Μόνο στὴν Ἑλλάδα, τὴν Κύπρο καὶ τὴ Βουλγαρία, ὅμως, ἡ συγγραφὴ τῶν βιβλίων ἀποτελεῖ εὐθύνη τῆς πολιτείας, ἐνῶ στὶς περισσότερες δίνεται ἔμφαση στὴ γνωριμία μὲ ἄλλα δόγματα καὶ τὴν κατανόηση τοῦ «ἄλλου».

Στὴ μελέτη τῆς κ. Γριζοπούλου ἐπισημαίνεται ὅτι εἶναι τὸ ἰδιαίτερο πλαίσιο ποὺ κρίνει τὴ διάρθρωση τοῦ μαθήματος, ὅμως γενικὰ τείνει νὰ ξεπεραστεῖ ἡ ταύτιση ἐθνικῆς καὶ θρησκευτικῆς συνείδησης, ἐνῶ ὑπάρχουν ἀκόμα καὶ μεικτὰ ὁμολογιακὰ μαθήματα διαφορετικῶν θρησκειῶν, μὲ στόχο τὴν κατανόηση τοῦ «ἄλλου», ὅπως γιὰ παράδειγμα στὴ Γερμανία.

http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2017/09/22-29.html

footer

Δημιουργία ιστοτόπου ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ