Χειροτονία νέου Πρεσβυτέρου

  Τήν εἰς πρεσβύτερον χειροτονία τοῦ Διακόνου τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ Ἁγίου Δημητρίου...

ΔΙΣ: «Ἡ Ἐκκλησία δέν μπορεῖ νά ἀποδεχθεῖ τήν ἀπονομή τοῦ ὄρου «Μακεδονία».

ΔΙΣ: «Ἡ Ἐκκλησία δέν μπορεῖ νά ἀποδεχθεῖ τήν ἀπονομή τοῦ ὄρου «Μακεδονία».

Συνῆλθε χθὲς καὶ σήμερα ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τῆς 161ης Συνοδικῆς...

«ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ»

«ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ»

 (Μιά περιληπτική προσέγγιση στὸ θέμα, πού ξεκίνησε πρὶν ἀπὸ 140 χρόνια καὶ συνεχίζεται μέχρι...

ΓΙΟΓΚΑ - ΟΤΑΝ Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΠΛΑΣΑΡΕΤΑΙ ΣΑΝ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

  τοῦ κ. Ἰωάννου Μηλιώνη, μέλους τῆς Π.Ε.Γ. Τὰ ὅσα θὰ ἀκούσουμε στὴ μικρὴ αὐτὴ εἰσήγηση δὲν...

Πρωτότοκος πάσης κτίσεως (Κολ. 1, 15)

Πρωτότοκος πάσης κτίσεως (Κολ. 1, 15)

    Ἡ ἑρμηνευτικὴ κακοποίησις τοῦ βιβλικοῦ χωρίου ἀπὸ τοὺς Μάρτυρας τοῦ Ἰεχωβᾶ τοῦ...

Κοπή Βασιλόπιττας στό Ἐπισκοπεῖο

         Πραγματοποιήθηκε σήμερα τό μεσημέρι, Πέμπτη 4 Ἰανουαρίου...

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΣΕΠΗΣ 2018

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΣΕΠΗΣ 2018

  Στά ἱστορικά παρεκκλήσια τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας εἶναι ἀφιερωμένο τό ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ τσέπης...

« 6ο Σεμινάριο Ἀπολογητικῆς 2017-2018».

   Τό Γραφεῖον ἐπί τῶν Αἱρέσεων τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Μητροπόλεως, διοργανώνει τό 6ο Σεμινάριο...

  • Χειροτονία νέου Πρεσβυτέρου

    Δευτέρα, 15 Ιανουαρίου 2018 12:29
  • ΔΙΣ: «Ἡ Ἐκκλησία δέν μπορεῖ νά ἀποδεχθεῖ τήν ἀπονομή τοῦ ὄρου «Μακεδονία».

    ΔΙΣ: «Ἡ Ἐκκλησία δέν μπορεῖ νά ἀποδεχθεῖ τήν ἀπονομή τοῦ ὄρου «Μακεδονία».

    Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου 2018 20:12
  • «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ»

    «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ»

    Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου 2018 12:14
  • ΓΙΟΓΚΑ - ΟΤΑΝ Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΠΛΑΣΑΡΕΤΑΙ ΣΑΝ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

    Τρίτη, 09 Ιανουαρίου 2018 11:33
  • Πρωτότοκος πάσης κτίσεως (Κολ. 1, 15)

    Πρωτότοκος πάσης κτίσεως (Κολ. 1, 15)

    Τρίτη, 09 Ιανουαρίου 2018 11:29
  • Κοπή Βασιλόπιττας στό Ἐπισκοπεῖο

    Πέμπτη, 04 Ιανουαρίου 2018 13:25
  • Τὰ Ὡροσκόπια

    Τὰ Ὡροσκόπια

    Σάββατο, 30 Δεκεμβρίου 2017 21:19
  • Ἐπιστολὴ περὶ τελειότητος βίου Χριστιανῶν

    Ἐπιστολὴ περὶ τελειότητος βίου Χριστιανῶν

    Τετάρτη, 27 Δεκεμβρίου 2017 14:46
  • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΣΕΠΗΣ 2018

    ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΣΕΠΗΣ 2018

    Πέμπτη, 14 Δεκεμβρίου 2017 14:57
  • « 6ο Σεμινάριο Ἀπολογητικῆς 2017-2018».

    Τετάρτη, 25 Οκτωβρίου 2017 11:42
Πέμπτη 18 Ιανουαρίου

Αθανασίου και Κυρίλλου Πατριαρχών Αλεξανδρείας

diahoristiko2

ploigisi h3
bottom_neo.jpg

youtube

diahoristiko2

 Χριστός Ἀνέστη!

«Ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε» (Μάρκ. ιστ΄ 6)

anastasiἈνέτειλε καὶ πάλιν ἡ πανευφρόσυνος ἡμέρα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ὁλόκληρη ἡ ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μεταδίδει τὴ νίκη τοῦ Χριστοῦ ἐναντίον τοῦ θανάτου. Ἑκατομμύρια στόματα ψάλλουν χαρμόσυνα καὶ μαζὶ θριαμβευτικὰ τὸ «Χριστὸς Ἀνέστη». Μέσα σὲ αὐτὴν τὴν ἀτμόσφαιρα τῆς χαρᾶς ἡ Ἐκκλησία μᾶς καλεῖ, γιὰ μία ἀκόμα φορᾷ, νὰ σταθοῦμε ἐκστατικοὶ μπροστὰ στὸ συγκλονιστικώτερο γεγονὸς τῆς Ἱστορίας καὶ νὰ ζήσουμε μέσα σὲ αὐτὸ τὶς τρεῖς ἀρετὲς ποὺ ἀποτελοῦν τὴν πεμπτουσία τοῦ Χριστιανισμοῦ. Τὴν πίστη, τὴν ἐλπίδα, τὴν ἀγάπη. Γιατί ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἕνα γεγονὸς ποὺ μόνο μὲ τὴν πίστη μπορεῖ ὁ ἄνθρωπος νὰ τὸ καταλάβει. Κι ὅταν τὸ καταλάβει, γεμίζει ἐλπίδα καὶ ζεῖ σὲ κάθε στιγμὴ τῆς ζωῆς του τὴν ἀπέραντη ἀγάπη τοῦ Θεοῦ. Ἂν εἶναι ἀλήθεια πὼς οἱ τρεῖς παραπάνω ἀρετὲς ἀντιστοιχοῦν στὶς τρεῖς διαστάσεις τοῦ χρόνου, στὸ παρελθὸν ἡ πίστις, στὸ μέλλον ἡ ἐλπίδα καὶ στὸ παρὸν ἡ ἀγάπη, τότε ἡ Ἀνάσταση, ποὺ τὶς ἐνώνει καὶ τὶς ἀνακεφαλαιώνει, εἶναι ἡ ἴδια ἡ αἰωνιότητα.

Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἕνα θαῦμα. Τὸ μεγαλύτερο θαῦμα τῆς Ἱστορίας. Δὲν μπορεῖ νὰ ἐξηγηθεῖ μὲ τὴ λογική, οὔτε νὰ ἀποτελέσει ἀντικείμενο ἐπιστημονικῆς ἔρευνας. Κάθε προσπάθεια τοῦ ἀνθρώπου νὰ πλησιάσει τὸ θαῦμα τοῦτο μὲ τὸ νοῦ εἶναι καταδικασμένη σὲ ἀποτυχία. Μόνο μὲ τὴν πίστη μπορεῖ κανεὶς νὰ εἰσχωρήσει στὸ νόημά του, νὰ γευθεῖ τὴν οὐσία του.

Ἐπιπλέον, ἡ Ἀνάσταση τοῦ Θεανθρώπου εἶναι ἕνα γεγονὸς ποὺ πραγματοποιήθηκε μέσα στὴν Ἱστορία, ποὺ διαδραματίσθηκε σὲ ὁρισμένο τόπο, σὲ μία συγκεκριμένη στιγμὴ τοῦ παρελθόντος. Οἱ Ἀπόστολοι τὸ εἶδαν μὲ τὰ μάτια τους, τὸ ψηλάφισαν μὲ τὰ χέρια τους, τὸ κήρυξαν ὡς τὰ πέρατα τῆς οἰκουμένης. Ἡ μαρτυρία τους γιὰ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ εἶναι σαφής: «ὃ ἀκηκόαμεν, ὅ ἑωράκαμεν τοῖς ὀφθαλμοῖς ἠμῶν, ὅ ἐθεασάμεθα καὶ αἳ χεῖρες ἡμῶν ἐψηλάφισαν... ἀπαγγέλλομεν ὑμῖν»  (Α΄ Ἰωάν. ιε΄ 14). Γι’ αὐτὸ καὶ οἱ Ἀπόστολοι δὲν προσπάθησαν νὰ ἐξηγήσουν τὸ θαῦμα τῆς Ἀναστάσεως μὲ τὴ λογική. Πίστεψαν σὲ αὐτό. Τοῦ ἔδωσαν τὴν καρδιά τους. Καὶ ἔγιναν «μάρτυρες τῆς Ἀναστάσεως». Τούτη ἡ μαρτυρία τῆς Ἀναστάσεως δὲν ἦταν μόνον ὁμολογία γι’ αὐτούς. Ἦταν καὶ μαρτύριο. Μὲ ἄλλα λόγια, ὁμολογία ἐπισφραγισμένη μὲ αἷμα.

Τὸ ὑπερφυσικὸ αὐτὸ γεγονὸς δικαιώνει τὴν σάρκωση καὶ τὴν θυσία τοῦ Χριστοῦ. Ἀποκαθιστᾷ τὸν Θεάνθρωπο στὴ θεϊκή Του δόξα καὶ διὰ τοῦ Θεανθρώπου τὸν ἄνθρωπο στὸ «ἀρχαῖο κάλλος». Ὁ Χριστὸς μὲ τὴν Ἀνάστασή Του νίκησε τὴν ἁμαρτία, τὸν πόνο καὶ τὸ θάνατο. Τούτη ἡ νίκη τοῦ Χριστοῦ εἶναι καὶ νίκη τοῦ ἀνθρώπου, γιατί στὸ πρόσωπό Του ἡ ἀνθρώπινη φύση ἑνώθηκε ὀργανικὰ καὶ ἀδιάσπαστα μὲ τὴ θεϊκή. Χωρὶς τὴν Ἀνάσταση ἡ σάρκωση καὶ ἡ σταυρικὴ θυσία τοῦ Χριστοῦ θὰ ἔμεναν δίχως λυτρωτικὸ περιεχόμενο γιὰ τὸν ἄνθρωπο.

Ἀπὸ τότε ὡς σήμερα ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ παραμένει στάδιο πίστεως γιὰ τὸν ἄνθρωπο. Καὶ πρέπει κανεὶς νὰ διασχίσει τοῦτο τὸ στάδιο, νικώντας τὶς ἀμφιβολίες τῆς ψυχρῆς λογικῆς, γιὰ νὰ φτάσει ἀπὸ τὴν ἀναστάσιμη πίστη στὴν ἀναστάσιμη ἐλπίδα, μία ἐλπίδα μὲ νόημα κυρίως ἐσχατολογικό, ποὺ ἀναφέρεται στὴ «διάβαση» ἀπὸ τὸ θάνατο στὴ ζωή, ἀπὸ τὴ φθορὰ στὴν ἀφθαρσία. Μὲ τὴν Ἀνάσταση ὁ θάνατος ἔχασε τὴν καταλυτική του δύναμη. Δὲν εἶναι πιὰ τέρμα. Γι’ αὐτὸ καὶ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἐρωτᾷ θριαμβευτικά: Ποῦ σου, θάνατε, τὸ κέντρον; Ποῦ σου, ᾅδη, τὸ νῖκος;» Καὶ ἀπαντᾷ ὁ Ἅγ. Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος στὸν «Κατηχητικό» του λόγο: «Ἀνέστη Χριστός, καὶ σὺ καταβέβλησαι».

Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Χριστοῦ εἶναι τὸ προμήνυμα καὶ μαζὶ ἡ ἐγγύηση τῆς ἀναστάσεως τοῦ ἀνθρώπου. Πλέον ἡ αἰωνιότητα εἶναι ἡ πατρίδα μας καὶ ὁ Θεὸς τὸ τέρμα καὶ ὁ σκοπὸς τῆς ζωῆς μας. Γεννιώμαστε, γιὰ νὰ πεθάνουμε, καὶ πεθαίνουμε, γιὰ νὰ ζήσουμε· αὐτὴ εἶναι ἡ πορεία μας στὸν κόσμο.

Χριστὸς Ἀνέστη!

γκάρδιος Εχέτης σας πρός τόν ναστάντα Κύριό μας

Μητροπολίτης

Κηφισίας, μαρουσίου καρωπο Κύριλλος

footer

Δημιουργία ιστοτόπου ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ